فریادی...


      فریادی ... و دیگر هیچ

فریادی و دیگر هیچ

چرا که امید آنچنان توانا نیست که پا بر سر یاس تواند نهاد

بر بستر سبزه ها خفته ایم

با یقین سنگ

بر بستر سبزه ها با عشق پیوند نهاده ایم

با امیدی بی شکست

از بستر سبزه ها

با عشقی به یقین سنگ برخاسته ایم

اما یاس آنچنان تواناست

که بسترها و سنگها زمزمه ای بیش نیست!

فریادی و دیگر هیچ.

 

چند شب پیش اتفاقی کتابی به دستم رسید که دیدنش دلمو خون کرد.

 

مقدمه:

" امیدواریم با مطالعه کتاب "بهشت و حوریان بهشتی"،با نعمتهای بهشت و جهان آخرت        آشنا  شده و حالا با مطالعه این کتاب با عذابها و سختیهای جهنم و سرنوشت کفار و گناهکاران آشنا شویم و بدین وسیله علاوه بر حالت رجاء و امیدواری به رحمت خدای متعال  ، حالت خوف و ترس را نیز در خود به وجود بیاوریم و ترس از اینکه مبادا کاری کنیم که از خداوند بسیار رئوف و مهربان دور شده و گرفتار عذابهای برزخ و جهنم شویم و ان شاءالله با کسب حالتهای خوف و رجاء به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسیم...!!!!!!!!!!"

و اما صفحه اول از متن کتاب:

"اعتقاد به بهشت و دوزخ :

    "باید اعتقاد داشت که کفار و نواصب در عذاب جهنم مخلدند و هرگز عذاب از آنها برطرف نمیشود و دیگر فرقه های باطل که مخالف شیعه اثنی عشری هستند اگر در مذهب خود متعصب و راسخ بوده و عقلشان کامل باشدو حجت بر آنان تمام شده باشد ، آنان نیز در جهنم مخلد خواهند بود. ولی اگر عقل ایشان ضعیف باشد مانند زنان و جمعی که ضعیف العقلند – خوش به حالشون که اگر در این دنیا هیچ محسوب میشند و عذاب می کشند لااقل در آخرت خدا همه این حقارت رو جبران خواهد کرد!! - ونمیتوانند حق را از باطل تشخیص دهند یا در مذهب باطل خود راسخ نباشند و محبت اهل بیت علیهم السلام درون آنها باشد، تکلیف آنها به امر خدا بستگی دارد که ممکن است حق تعالی با فضل خود این عده را از جهنم نجات دهد.

" اما صاحبان گناهان کبیره و فساقی که شیعه اثنی عشری هستند در جهنم مستحق رحمت و شفاعت می باشند که ممکن است حق تعالی با فضل کامل خود آنها را بیامرزد و به جهنم نبرد ک البته اگر هم به جهنم بروند مخلد نخواهند بود و نجات می یابند و داخل بهشت می شوند.

 " شخصی به نام  " عمروبن یزید" میگوید : « به حضرت امام صادق علیه السلام عرض کردم : از شما شنیدم که فرمودید :" تمام شیعیان ما با هر گناهی که باشند در بهشتند؟!" حضرت فرمودند :" به خدا قسم که راست گفتم . تمامی آنها در بهشتند." گفتم :" فدایت شوم. بدرستی که گناهان زیاد و بزرگ است." حضرت فرمودند:" اما در قیامت!پس تمام شما به شفاعت پیغمبر یا وصی او در بهشت خواهید بود – پارتی بازی در دستگاه عدل خدایی!! - . لکن به خدا قسم در برزخ بر شما میترسم ."....(ادامه دارد!!!!!! اما عفت کلام مانع میشه بیشتر از این نقل قول کنم...)

                                                                                      جهنم و عذابهای جهنمی


مخم داغ کرد. دیگه ادامه ندادم . نگاهم به پاورقی افتاد و منابع این مطلب : اصول کافی!!!!!!رساله بهشت و دوزخ علامه مجلسی!! کتاب رو ورق زدم تا بقیه منابع رو ببینم: بحار الانوار!!!!!!!!حق الیقین علامه مجلسی(رحمه الله علیه!!)!کفایه الموحدین!مستدرک الوسائل!!!!!!وسائل الشیعه!!!معانی الاخبار!معاد شناسی!!! ( حتمآ با اسم خیلی از این کتابها آشنایین و میدونین چقدر د رموارد مختلف بهشون استناد میشه و نویسندگانشون چه مقام و منزلتی دارند - البته از دید... – قابل تحمل نیست.)

و اما کتابهای معرفی شده: کلیدهای ارتباط با خدا(و همچنین  امام حسین و امام زمان)-کلیدهای ثروتمند شدن(و کلیدهای ازدیاد رزق و روزی،ادای قرض و بدهکاری،شفای امراض و بیماریهاو...)-زیبا داستانهایی از زنان-زیبا داستانهایی از زنان بهشتی-سیاحت غرب-گزارشاتی عجیب از محل زندگی فرزندان امام زمان-آیا ظهور نزدیک است؟ و ...   تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...

 

میتونین حدس بزنین سال و نوبت چاپشو؟ به ذهنتون فشار نیارید:چاپ چهارم سال 1379- تهیه و تنظیم : واحد تحقیقاتی !!!گل نرگس(عج).

 



چقدردر این دنیای کوچک خودشون خوشبختند. جواب تمامی سوالات فلسفیشونو میدونن، حتی میدونن چرا وجود دارند، حتی میدونن...، راه خوشبختی و سعادت دنیا و اخرت هم که خیلی ساده اس ...چقدر ما بیهوده تلاش میکنیم برای سعادت و کمال ، حل تمام مشکلات عالم دست اینهاست!!!!!!! !راست میگفت شریعتی که: تلاش تمامی دانشمندان و فیلسوفان بیهوده است . برای خوشبختی تنها یک راه هست : حماقت....

خدا میدونه چنین موسساتی از کجا تغذیه میشن. حتی فکر کردن بهش درد آوره.

 

اوووووووه!چقدر حرف اینجا هست. اینقدر بیتاب که بهم فرصت نوشتن نمیدن.....

 

 منو اینجا اینقدر تنها نذارین ....

 

کس نمیداند...


رهگذار عمر سیری در دیاری روشن و تاریک
رهگذار عمر راهی بر فضایی دور یا نزدیک
کس نمیداند کدامین روز می‌آید
کس نمی‌داند کدامین روز می‌میرد
چیست این افسانه هستی خدایا چیست
پس چرا آگاهی از این قصه مارا نیست
صحبت از مهر و محبت چیست؟
جای آن در قلب ما خالی است؟
روزی انسان بنده ی عشق و محبت بود
جز ره مهر و وفا راهی نمی‌پیمود
چیست این افسانه ی هستی خدایا چیست؟
پس چرا آگاهی از این قصه ما را نیست؟
کس نمیداند کدامین روز می‌آید
کس نمی‌داند کدامین روز می‌میرد